De Victoriaanse taal van bloemen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Bloemen zijn niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Ze vervullen een belangrijke rol in onze tradities: al eeuwenlang worden ze gebruikt om uiting te geven aan complexe gevoelens. Bij een liefdesverklaring horen rode rozen, het bruidsboeket is onlosmakelijk verbonden met bruiloften en een herdenkingsdienst zou niet hetzelfde zijn zonder kranslegging.

Maar wat zeg je eigenlijk als je iemand een bos tulpen geeft, of een boeket met anjers? Welke bloemensoort is passend als je iemand wilt bedanken? En wat is de betekenis van bloemen in schilderijen en verhalen?

'De Victoriaanse taal van bloemen' bevat de antwoorden op deze en andere vragen. Een onmisbaar lexicon voor iedereen die van bloemen houdt!

Mandy Kirkby is redacteur en groot bloemenliefhebber. Ze woont in Cambridge. Vanessa Diffenbaugh debuteerde met haar roman 'De verborgen taal van bloemen', die werd ontvangen met lovende kritieken en in vijfentwintig landen verscheen. Ze baseerde haar verhaal op de Victoriaanse taal van bloemen.
Unieboek | Het Spectrum