De vijfde colonne

De vijfde colonne

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Van Andrew Gross verscheen eerder een aantal indrukwekkende historische thrillers als 'Alleen hij' (The One Man) en 'De saboteur'.
In 'De vijfde colonne' (The Fifth Column) is wederom een thema uit de Tweede Wereldoorlog de inspiratie voor een indrukwekkende thriller. Terwijl in Europa WO II uitbreekt, komen in Madison Square Garden tienduizenden nazisympathisanten bijeen. Zij vormen ‘de vijfde colonne’, spionnen voor de Duitsers, ingebed in het alledaagse leven in New York. De joodse Charles Mossman raakt die avond verwikkeld in een gevecht en verdwijnt voor twee jaar in de gevangenis.
Na vrijlating blijken zijn vrouw en dochtertje Emma verhuisd te zijn naar een wijk waar support voor Hitler normaal is. Terwijl Charles probeert zijn huwelijk te redden, groeit zijn wantrouwen tegenover het echtpaar dat in hetzelfde gebouw woont en dat een opvallende interesse in zijn dochtertje Emma toont.
Terwijl Amerika zich mengt in de oorlog, realiseert Charles zich dat de Bauers wellicht onderdeel zijn van een sinister complot en dat Emma een onschuldige prooi vormt…
Thriller
De Fontein Romans & Spanning