De waarheid over de liefde

Zolang er poëzie bestaat worden geliefden uit alle tijden in alle talen bezongen.
'Het hoeft ons niet te verwonderen dat de liefde veruit de belangrijkste bron van alle kunsten is, en dat de eerste lyrische poëzie liefdespoëzie is,' aldus de dichter Jean Pierre Rawie. Rawie, in wiens oeuvre de liefde een grote, zo niet doorslaggevende rol speelt ('zolang ik dit bewaren mag, kan jou en mij de tijd niet deren'), maakte een persoonlijke en schitterende keuze uit meer dan tweeduizend jaar liefdespoëzie, en hij maakte daarbij gebruik van schitterende vertalingen van deskundige poëzievertalers, soms zelf ook dichter.
De waarheid over de liefde bevat gedichten van de allergrootste dichters uit de wereldliteratuur: van Sapfo tot Arthur Rimbaud, en van Catullus tot W.H. Auden.

Is De waarheid over de liefde het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De waarheid over de liefde