Rank 2277 Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 24 Favoriet 0 Recensies 2
‘Een boek waaraan ik geen weerstand kon bieden. Hans Steketee laat je de zuigende werking voelen van het onbezonnen avontuur. De Warnowlezen voelt als scheep gaan bij windkracht 10.’ – Frank Westerman

Zee kiezen met vrienden, muziek maken en leven van de wind – voor Arnoud is dat het ultieme idee van vrijheid. In 2013 vertrekt hij met zijn vriendin Tirza en zes anderen op zijn zelf verbouwde schip, de Warnow, naar Schotland en Noorwegen, op zoek naar het noorderlicht. Nadat ze bijna schipbreuk hebben geleden gaat een deel van de bemanning van boord. Maar Arnoud, Tirza en Peter besluiten hun avontuur door te zetten.

Hans Steketee, NRC-journalist en zeezeiler, raakt in de ban van dit verhaal. In het kielzog van de Warnow reist hij van Schiedam naar Schotland en probeert te begrijpen wat er tijdens die laatste oversteek is gebeurd. Wie was Arnoud? Wat bewoog hem? Waarom dwong hij de Warnow op de ruige Noordzee te varen, terwijl het scheepje hier niet voor was gebouwd? In een meeslepende reconstructie laat Steketee zien waar de gedroomde en de echte zee elkaar vinden.

Kun je een schip met dromen overladen?
Uitgeverij Pluim
24 september 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,99 Bestel het e-book € 14,99

Lezersrecensies (2)

Hedendaags Noordzee mysterie

door: Katevents 1 like
Prachtige reconstructie en biografie rond een schip en haar bemanning. Geen fictie, maar werkelijkheid. Had het liefst in één keer uitgelezen, maar dat lukte net niet. Echt zo'n boek, dat de Engelsen 'unputdownable' noemen. Je word heel snel het verhaal ingetrokken door journalist, auteur en...

door: margriet-de-jong 1 like
Een pakkend waargebeurd verhaal soms wat langdradig maar zeker de moeite waard, vooral als je genoemde muziek op you tube luistert en ook de officiële berichtgevingen leest!! ja ik zeg aanrader!!