De wet van de stilte

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 2

Schrijfster Karin Anema reist door Colombia, waar de wapens na het Vredesakkoord in 2016 lijken te zwijgen. Ze gaat op zoektocht naar de verhalen achter de plekken waarheen ze reist – zowel toeristische trekpleisters als plaatsen die daar ver van af liggen. Zij legt bloot hoe mensen de generatieslange burgeroorlog beleefden, in hun huizen, in de straat, en waarover ze gingen zwijgen. 'De wet van de stilte' gaat over hoe families uit elkaar zijn gevallen en hoe de bewoners zich voelen tegen de achtergrond van de toeristische hotspots die zich ontwikkelen. Het houdt toeristen een spiegel voor. Met een open blik, echt contact en een scherpe pen verwijdert Anema het laklaagje en laat daarmee de mensen zien. Karin Anema (1955) is schrijfster en journaliste. Met groot inlevingsvermogen en met oog voor sprekende details verdiept zij zich vooral in gesloten culturen. Van haar verschenen eerder onder meer 'De groeten aan de koningin', 'Mexicaanse sneeuw' en 'De laatste grens', dat genomineerd werd voor de Bob den Uylprijs. 'Vandaag koop ik alle kleuren' – het levensverhaal van een man en zijn psychoses, is in het Duits vertaald en wordt verfilmd, en 'Boegwater – Leven op de binnenvaart', dat eveneens genomineerd werd voor de Bob den Uylprijs.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Reisverhalen
Scriptum
15 januari 2020
30 januari 2020
9789463192071 , 9789463192101

Reacties op: De wet van de stilte