De Noorse liefde van W.F. Hermans

Bijna een halve eeuw na dato reist Karin Anema in het voetspoor van Willem Frederik Hermans naar Finnmark, het noordelijkste deel van Noorwegen en het gebied waar Nooit meer slapen zich afspeelt. Scherp observerend beschrijft ze wat er is veranderd, met oog voor de details die in de roman een rol spelen.

Tijdens haar reis spreekt ze met mensen die Hermans op zijn expeditie in 1961heeft leren kennen. Eén ontmoeting in het bijzonder heeft zo’n indruk op hem gemaakt dat hij 31 jaar later een oproep in de krant plaatste om de vrouw weer

te zien.

Deze uitgave werpt een ander licht nop het doen en denken van een van onze grootste schrijvers én op de in Nooit meer slapen figurerende personen.

Is De Noorse liefde van W.F. Hermans het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Noorse liefde van W.F. Hermans