Mexicaanse sneeuw

Na een dagenlange eenzame voettocht in Mexico kwam Karin Anema aan bij de Tarahumara's, een primitieve indianenstam ver van onze samenleving. op 3000 meter hoogte leven de Tarahumara's volstrekt geïsoleerd in grotten aan de randen van diepe canyons. Zij worden "rarámuri" genoemd - het volk van hardlopers - omdat zij dagen achtereen op blote voeten kunnen rennen, niet gehinderd door de barre weersomstandigheden in het ruige gebergte. Bezit telt niet voor de Tarahumara's, tijd speelt voor hen geen rol en ze zijn zeer zwijgzaam. Tegüíno, een zelfgestookte drank, blijkt het sleutelwoord om contact met hen te krijgen.

Mexicaanse sneeuw is het fascinerende verhaal van Karin Anema's tocht, van haar ontmoeting met de Tarahumara's en hoe ze uiteindelijk in deze harde maar pure wereld werd opgenomen.

Is Mexicaanse sneeuw het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mexicaanse sneeuw