De wijsheid van vogels

De wijsheid van vogels

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Vogels hebben altijd tot de verbeelding gesproken. Wie kent niet het verhaal van de pelikaan die haar borst openprikt om haar jongen met haar eigen bloed te voeden? Of het verhaal van het duivenwijfje dat haar partner en nest verlaat voor een ander mannetje? Tim Birkhead vertelt op zeer toegankelijke wijze voor een algemeen publiek over de huidige stand van de kennis die ornithologen hebben over broedgedrag, foerageerstrategie,
verenkleed, intelligentie, vogeltrek, zang, voortplanting en promiscu?teit bij vogels. Hij gaat daarbij zowel in op de geschiedenis van de vogelkennis als op moderne onderzoeksmethoden naar gedrag van vogels. Het boek is schitterend ge?llustreerd met niet eerder gepubliceerde tekeningen.
Literaire non-fictie algemeen
E. Korlaar John Hart
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
12 november 2008

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Recensies

George Knottnerus Auteur

Darwin zit er naast !

door: George Knottnerus 1 like
Een prachtig boek voor liefhebbers van vogels. Maar ook voor hen die meer willen weten over de evolutie en de processen in de natuur. Waarom zingen vogels? Hoe komt het dat er van alle soorten evenveel mannen als vrouwen geboren worden? Dat mannen bij dier en mens door overspel te plegen...