De witte heks van Tallinn

In deze backpack roman die zich afspeelt in september 2007 in Tallinn en tegelijk in heel Europa ontmoet de jonge dichter Wolf een jongedame die zijn leven ondersteboven haalt. Elise is een vrouw die leidt aan religieuze psychose en denkt dat ze de dochter van God is. Het is een soort genderfluide narcistische nymfomane die alle mannen tot zich wil bekeren. Dit personage is een meditatie op de innerlijk possessieve Duisternis van de vrouw en tegelijk dat verlangen naar helende liefdevolle Verlichting. Simultaan met dit verhaal speelt zich het verhaal af van de jonge Spaanse zeilers Miguel en Jorge in april 1557 in het Tallinn(heette toen Reval) van die tijd, ze ontmoeten een jonge heks genaamd Jeza en beleven erotische avonturen met haar. Het boek is een mindgame tussen deze twee parallelle werelden. Een magische tocht doorheen het labyrint van het menselijk bewustzijn en het onderbewustzijn van de stad Tallinn. Het ik-personage verschuift vaak, zo maken we kennis met andere innerlijke werelden. Het verhaal is controversieel, hoogst verslavend en de ideale magische young adult trip voor de post Harry Potter generatie.

Is De witte heks van Tallinn het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De witte heks van Tallinn