De wonderen van de woestijn

Hoe zand in woestijnen komt en waarom duinen zingenEindeloze vlaktes, unieke schoonheid, ongerepte natuur – al jarenlang reist avonturier en fotograaf Michael Martin naar de verschillende woestijnen op aarde, veelal op de motor. Steeds ontdekt hij nieuwe kanten van deze fascinerende habitat: adembenemende duinen, dorre berglandschappen en de bijzondere mensen, dieren en planten die er leven.Zijn oases slechts een paar dadelpalmen rond een waterput? Waarom verdrinken er meer mensen in de woestijn dan dat er sterven van dorst? En waarom zou de Amazone niet bestaan zonder de Sahara? Michael Martin heeft een schat aan kennis en ervaring en dompelt ons onder in een wereld vol wijsheid en geheimen. In de stilte en eenzaamheid van de woestijn vindt hij de perfecte tegenpool van ons drukke bestaan.

Is De wonderen van de woestijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De wonderen van de woestijn