De zomer waarin ik in een caravan woonde

De zomer waarin ik in een caravan woonde

Gelezen 23 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 20 Favoriet 3 Recensies 3
Junior Artikelen 1 Newsroom 1   Topics 0

Hartverwarmende jeugdroman over verhuizen, vriendschap en zelfvertrouwen.

Juno baalt als een stekker. In de zomer voor ze naar groep 8 gaat kopen haar ouders een camping in een gehucht aan de andere kant van het land. Voor Juno voelt het als de andere kant van de wereld. Dag vrienden. Dag hoofdrol in de musical. Om haar ouders te laten voelen hoe boos ze is, besluit ze geen stap buiten de caravan te zetten waar ze tijdelijk wonen. Alles verandert als de caravan van de buurvrouw in brand vliegt en Juno wel naar buiten móét. Die nacht ontmoet ze Dean. Hij neemt Juno mee op sleeptouw en laat haar zien hoe bijzonder de camping is. Zou het Juno dan toch lukken om zich thuis te gaan voelen op de allerlaatste plek waar ze ooit wilde wonen?

De zomer waarin ik in een caravan woonde is een hartverwarmende roman voor de fans van Jacques Vriens vanaf tien jaar.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Unieboek | Het Spectrum
29 juni 2021
25 juni 2021
9789000372010 , 9789000372027

Anouk (Hebban Crew) Hebban Crew

De plot krijgt niet dezelfde diepgang als de personages

door: Anouk (Hebban Crew) 1 like ebook

Evelien Feltzer werkte als theaterdocent voordat ze voor de klas ging staan, en schrijft daarnaast kinderboeken. Inmiddels heeft ze er al drie op haar naam staan, waarvan De zomer waarin ik in een caravan woonde de meest recente is. De vader van Juno heeft zijn leven omgegooid en een camping...

Reacties op: De zomer waarin ik in een caravan woonde