De zussen van mijn dochters

'Een complex en boeiend verhaal over een uiteengevallen gezin, waarin drie jonge meisjes vast van plan zijn het later zelf anders te doen.' - Esta
De dertigjarige Lucy wordt met een overdosis een New Yorks ziekenhuis binnengebracht. Ze is acht jaar daarvoor verdwenen.
Haar zus Annie reist vanuit Zweden naar New York om bij haar bewusteloze zus te waken. Op aanraden van de behandelend arts vertelt Annie haar levensverhaal aan Lucy. Hun andere zus, Mimmi, stuurt per e-mail haar verhaal, zodat Annie het kan voorlezen. Dit alles in de hoop dat Lucy het hoort en zal bijkomen.
Beetje bij beetje wordt het beeld van de jeugd van de zussen en hun alleenstaande, hardwerkende moeder duidelijk. Een beeld dat ook bepaald wordt door hun vriendinnen, die door hun moeder steevast 'de zussen van mijn dochters' worden genoemd.
Barbara Voors (Zweden, 1967) brak in Nederland door met Zusje van me (1999). Van die roman werden meer dan 80.000 examplaren verkocht. Daarna verschenen Vertrouwen in jou, Slapeloos, De aardbeibeet en De zussen van mijn dochters.

Is De zussen van mijn dochters het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De zussen van mijn dochters