De zwaluw

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De zwaluw van Stephen Moss is het nieuwe boek van de geliefdste vogelschrijver van het Verenigd Koninkrijk, over het wonderlijke leven van de zwaluw. Op de poolgebieden na kun je hem over de hele wereld spotten: de zwaluw. Met zijn snelle, schichtige vlucht, kenmerkende gevorkte staart en voortdurende gekwetter is hij dan ook moeilijk te missen. Na zijn succesvolle vogelbiografieën over het roodborstje en het winterkoninkje volgt de Britse vogelkenner Stephen Moss in De zwaluw een jaar uit het leven van deze vogel. Moss weet de raadselen waarmee de geduchte insectenjager – en globetrotter – is omgeven op een meeslepende wijze te ontrafelen, waarbij hij uiteraard oog heeft voor alles wat de zwaluw zowel ornithologisch als cultuurhistorisch interessant maakt. Met zijn oogstrelende uitvoering is De zwaluw van Stephen Moss het ultieme vogelboek voor het voorjaar. +

Ambo|Anthos
21 mei 2021