Het winterkoninkje

Het winterkoninkje

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 0

Het winterkoninkje is de opvolger van Stephen Moss' alom bejubelde vogelklassieker Het roodborstje. Een heerlijk lees-, kijk- en bladerboek vol schilderijen, tekeningen en gedichten.

We volgen in Het winterkoninkje een jaar in het leven van dit kwieke vogeltje met zijn opvallende wipstaart en kenmerkende heldere en expressieve zang. Wil je een winterkoninkje in het wild spotten, dan is goed opletten een must: vanwege zijn geringe omvang, frêle bouw en wat nerveuze voorkomen lijkt het winterkoninkje soms meer op een schuw muisje dan op een vogeltje. In Engeland – Stephen Moss' natuurlijke habitat – staat het winterkoninkje bekend als de gewoonste vogel van het land. Men vermoedt dat er maar liefst acht miljoen broedkoppels voorkomen.

Het winterkoninkje van Stephen Moss is met zijn prachtige vormgeving, rijkheid aan beelden en meeslepende schrijfstijl allerminst een alledaags boek. Voor wie van Het roodborstje genoten heeft is het nieuwe boek van Moss een heerlijk vogelboek om zich aan te laven.

Ambo|Anthos
11 oktober 2019