Delphi

Londen, 2020, de wereld valt ten prooi aan de surrealistische, chaotische werkelijkheid van computerschermen, quarantaine en alle grote en kleine rampen die de recente geschiedenis tekenen. Wanneer een wetenschapper klassieke talen, druk met haar onderzoek naar profetie in de klassieke oudheid, probeert om te gaan met de knellende greep van een lockdown, een huwelijk dat in crisis verkeert en een tienjarige zoon die steeds verder lijkt af te drijven, raakt ze geobsedeerd door het voorspellen van de toekomst. Met haar focus op waarzeggerij ziet ze niet dat de toekomst op haar eigen huis afsluipt, en wanneer ze het eindelijk in de gaten krijgt, staat de dreiging al binnen de poorten.

Intelligent, onheilspellend, hilarisch en vlijmscherp, is Delphi niet zomaar een momentopname maar een tijdcapsule. De roman legt stukje bij beetje de mythes bloot van de tijd waarin we leven.

Recensies (1)

Is Delphi het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Delphi