Thys2

Diabolik

Rank 4367 Gelezen 24 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 40 Favoriet 2 Recensies 10
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

De catwalk was een brug van beenderen, gespannen over een rivier van tranen en bloed. In de hemel erboven fonkelden sterren, wit en blauw, en ze waren zodanig gepositioneerd dat ze als een spot elk detail van elk model accentueerden. Langs de rivier rezen kale, dode bomen uit de modder. Wie de verkiezing wilde bijwonen, moest zich ophangen aan een van de takken. Het moment tussen leven en dood, waarop alle gedachten en alle zuurstof wegvloeiden, volstond om zoveel schoonheid te aanschouwen dat zelfmoord plots geen opoffering meer was, maar een geschenk.

Diabolik is een afspiegeling van onze duistere verlangens, onze verborgen obsessies, de ware kleur van onze ziel, zonder maskers, zonder grenzen. Deze observatie valt uiteen in twaalf verhalen waarin de personages in een neerwaartse spiraal van geweld, seks, middelenmisbruik en normvervaging terechtkomen. Kunst en expressie blijken telkens de drijfveer die hen naar de afgrond van de samenleving dwingt.

Thrillers & Spanning , Sciencefiction & Fantasy
Griezel- en spookverhalen, horror
Zilverspoor
21 oktober 2016
21 oktober 2016

Een perfecte mix tussen realiteit en misselijkmakende dromen

door: Jacky Overmeen 2 reacties 6 likes

Iedere recensent kan zich van tijd tot tijd afvragen waarom hij toch voor dat specifieke genre werkzaam is. Met name wanneer Diabolik, de tweede verhalenbundel van Tom Thys, op je deurmat valt. We bereiden ons weer voor op spannende, soms smerige, maar vooral steengoed geschreven verhalen.

Tom...

Reacties op: Diabolik