Drakenbank

Na het Halloweenfeest wandelt Noor naar huis. De kortste weg loopt via het kerkhof. Het is donker, de volle maan beschijnt de graven. Noor struikelt en valt in een verwaarloosd graf dat van een ontdekkingsreiziger blijkt te zijn.
Het enige dat door haar hoofd spookt, wat moet ik doen? Ze pakt haar aansteker en richt het vlammetje naar beneden. Een skelet, een schatkaart met aanwijzingen en een doorzichtig koffertje met een blauwkleurig gespikkeld ei.
Noor leest de aanwijzingen zorgvuldig door. Tot haar verbazing blijkt het ei van een draak te zijn. Wat wil dit zeggen? Is het een boodschap? Moet Noor voor het eitje gaan zorgen? Heeft dit een betekenis voor het leven van Noor en haar moeder?
Drakenbank is niet zomaar een Brugs fantasieverhaal. Het is een unieke uitgave, inclusief drakentekeningen van Brugse kinderen en spelletjes voor jong en oud geïnspireerd op historische locaties in Brugge.
Een verhaal over moed, een ongewone vriendschap en afscheid nemen.

Is Drakenbank het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Drakenbank