Dreiging in de Algarve

Dreiging in de Algarve

Rank 2957 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 0
Feelgood   Topics 0
Tessa en de familie Esteves (uit 'Thuis in de Algarve') zijn eindelijk in rustiger vaarwater beland. Tessa is aardig gewend, maar deel uitmaken van een Portugese familie is niet zo eenvoudig als het lijkt. Op zo'n moment van twijfel staat haar vriendin Karin plotseling op de stoep, op de vlucht voor haar stalkende ex-vriend Frank. De twee vrouwen kunnen elkaars gezelschap goed gebruiken en gaan een week samen de Alentejo in. Dan wordt Frank in de Algarve gesignaleerd op jacht naar Karin. Wat nu, wegblijven of de confrontatie aangaan?
Ellen van Herk (Rotterdam, 1967) schrijft vanaf haar kinderjaren verhalen, maar sinds ze in 2014 met haar man Ralph een tweede huis in Portugal kocht, doet ze daar inspiratie op voor haar romans. Ze gaat moeilijke thema’s zoals kindermisbruik, huiselijk geweld en alcoholisme niet uit de weg. Haar romans spelen zich grotendeels af in Portugal. Naast het schrijven is ze freelance notulist voor een onderzoeksbureau en een taalmaatje voor statushouders. Ze verblijft zowel in Nederland als in Portugal.

Romantiek
Romantiek