Driving Miss Norma

Als bij Miss Norma op haar 90e kanker wordt vastgesteld - kort na de dood van haar man, met wie ze 67 jaar samen was - besluit ze zich niet te laten opereren, bestralen of een chemo te ondergaan. 'Ik ben 90, ik ga op pad!' En zo begint ze aan een reis door Amerika in een camper, met haar zoon Tim, zijn vrouw Ramie en hun poedel Ringo... Al staat ze oog in oog met de dood zegt deze kleine, stille vrouw luidkeels 'ja' tegen het leven, en ze rolt van het ene avontuur in het andere: ze eet voor het eerst van haar leven oesters, hangt aan een zip-line, maakt een ballonvaart en gebruikt (medicinale) cannabis. Miss Norma verandert van een verdrietige, kalme en zieke dame in een blije, spontane en sterke vrouw, die bovendien praat over onderwerpen die eerst taboe waren! Norma, Tim en Ramie leren elkaar ontzettend goed kennen en onderweg ontmoeten ze zo veel vriendelijke mensen dat begrippen als 'thuis', 'familie' en 'vriendschap' voor hen een heel andere lading krijgen.

Recensies (5)

Meer recensies

Is Driving Miss Norma het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Driving Miss Norma