Druk en dan weer dromerig

Druk en dan weer dromerig

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Kiki houdt erg van bewegen, ze is heel snel en heeft heel veel energie. Ze is grappig en ze vindt van alles leuk! Kiki is ook erg behulpzaam en maakt met iedereen een praatje. Ze ziet en hoort alles om haar heen. Ze is moedig en ze maakt van alles mee. Kiki heeft namelijk ADHD!

Kiki is een meisje van tien jaar met ADHD. Ze beleeft allerlei avonturen: leuke, grappige, spannende en soms vervelende. Haar leven is nooit saai! Kiki kan heel druk zijn, maar ook heel dromerig. Vaak voelt ze zich vrolijk en blij, soms verdrietig en boos.
Kiki vindt het niet altijd gemakkelijk om ADHD te hebben, maar soms vindt ze het juist fijn. In haar dagboek schrijft ze hoe ze zich voelt en wat ze denkt. Ze vertelt wat ze goed kan en wat haar moeite kost.

Meisjes met ADHD kunnen met de verhalen, tips, weetjes, raadsels, puzzels, spelletjes en opdrachten in dit doeboek ontdekken waar ze goed in zijn en wat ze moeilijk vinden. Ze leren positief over zichzelf te denken en zichzelf te accepteren.
Voor meisjes vanaf ongeveer 8 jaar, ouders en leerkrachten.

Jacqueline van de Sande schrijft uit eigen ervaring. Zij was zelf een meisje met (ongediagnosticeerd) ADHD en werkt al meer dan 15 jaar in de jeugdzorg. Eerder schreef zij voor ouders en leerkrachten het eveneens op biografische gegevens gebaseerde Druk en dromerig, ADHD bij meisjes.
Gezondheid & Psychologie
nino