Dwars door tijd en ruimte

NRC over Ruimtetijd van Yannick Fritschy:

‘Prikkelt de verbeeldingskracht. Lezen!’

Tijdmachines bestaan niet. Dat weten we allemaal. Maar wat weinig mensen weten, is dat je tóch kunt tijdreizen. Dat ontdekte Albert Einstein zo’n honderd jaar geleden. Hij kwam erachter dat je naar de toekomst kunt reizen. Nou ja, een beetje dan.

Yannick Fritschy vertelt je hoe de eerste klokken werkten en waarom we eigenlijk jaren, uren en seconden hebben, hoe Christiaan Huygens met zijn slingerklok de hele wereld veranderde en hoe Einstein alle ideeën over tijd en ruimte helemaal op hun kop gooide. En hoe je kunt tijdreizen.

Waarom gaat de tijd niet overal even snel? En wat hebben zwarte gaten daarmee te maken? In dit boek kom je erachter dat tijd iets geks is, heel anders dan de meeste mensen denken. Je gaat experimenten doen met je eigen gedachten. Want dat is het leuke aan tijd en tijdreizen: je kunt er veel over leren door alleen maar je fantasie te gebruiken!

Recensies (1)

Is Dwars door tijd en ruimte het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dwars door tijd en ruimte