Een botsing op het spoor

Rank 4210 Gelezen 66 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 20 Favoriet 1 Recensies 2
Artikelen 1   Topics 0
Het is nog donker, een stoptrein rijdt van Nijmegen naar Roermond. Bij een overgang in het bos van Malden gaan een moeder en dochter met vier honden op de rails staan. Het ochtendlicht onthult een gruwelijke ravage, één hond heeft zich losgerukt, zachtjes jankend treffen agenten hem aan.
Joris van Casteren sprak met reizigers, treinpersoneel, hulpverleners en andere getuigen over de ochtend van 28 november 2016. In Een botsing op het spoor, dat exact een jaar na het voorval zal verschijnen, wekt hij hun verhalen in zijn kenmerkende literair-journalistieke stijl op meer dan meesterlijke wijze tot leven.
Querido Fosfor
28 november 2017

Lezerswaarderingen

Artikelen over Een botsing op het spoor

7 non-fictie boeken die de lezer raken
06 december 2017 9 reacties
  Meer artikelen

Lezersrecensies (2)

Aanrijding met een persoon

door: JonSnow 1 like
Om de zoveel tijd heeft je trein weer eens vertraging vanwege een 'aanrijding met een persoon' Van Casteren werd getriggerd door zo'n tragisch voorval, waarbij een moeder en haar dochter met hun honden voor een stoptrein gingen staan. Ik hou van zijn licht ironische en droge schrijfstijl en het is...
ebook

Goed gereconstrueerd

door: corine-fraikin 1 like
Een botsing op het spoor van Joris van Gasteren. Dun boekje, dus snel uit. Maar je wilt dit verhaal ook in een keer uitlezen. Vind het knap gereconstrueerd. Persoonlijk vond ik het beklemmend. Maar dat komt door een zelfdoding in de familie (30 jaar geleden) op deze wijze.