Een Dubbele Overwinning

Een Dubbele Overwinning

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Duncan van der Velden werd als beroepsmilitair in de jaren '90 meerdere malen uitgezonden naar het Voormalig Joegoslavië ten tijde van de bloedige burgeroorlog die daar toen heerste. De moeilijke tijd die hij daar had, de verschrikkingen waarvan hij getuige was geweest en het gevoel van totale onmacht kon hij bij terugkomst in Nederland maar moeilijk een plek geven.

Jarenlange fysieke problemen waren het gevolg, met als resultaat dat hij op een gegeven moment in een rolstoel terechtkwam. Maar het duurde nog langer voordat het besef kwam dat zijn problemen niet alleen lichamelijk waren, maar veel meer psychologisch. Uiteindelijk kreeg hij meer dan twintig jaar later de hulp die hij zo hard nodig had.

'Een Dubbele Overwinning - Storm in mijn hoofd' bundelt de dagboekverslagen die hij tijdens zijn behandeling schreef over zijn therapiesessies, en geven een persoonlijk en intiem inzicht in het verwerken van meervoudig psychosomatisch trauma met behulp van EMDR.
Brave New Books
13 januari 2020