Een extra paar handen

Voor iedereen die met (mantel)zorg en verlies te maken heeft, of heeft gehad

Naarmate onze samenleving ouder en grijzer wordt, zullen steeds meer van ons thuis voor een dierbare gaan zorgen. Toch vieren we deze wezenlijke daad van liefde en compassie maar zelden. Tien jaar geleden begon Kate Mosse haar onverschrokken moeder te helpen bij de zorg voor haar man, de geliefde vader van Kate, die leed aan de ziekte van Parkinson. In dit gevoelige en persoonlijke boek reflecteert ze op meer dan een decennium van leven met meerdere generaties onder één dak. En het zijn van een extra paar handen. Eerst voor haar beide ouders, daarna voor haar moeder en voor haar geweldige negentigjarige schoonmoeder.

Dit is een verhaal over de zachtmoedigheid van verzorgers en mantelzorgers, over kleine alledaagse daden van tederheid en het vinden van vreugde in tijden van crisis. Het gaat over jongleren met prioriteiten, geestdodende herhaling, over schuldgevoel en machteloosheid, over verdriet en de troost van de natuur wanneer we uitgeput of verdrietig zijn. Ook gaat het over het vieren van oudere mensen, over leren anders te leven en anders denken over ouder worden. Maar bovenal is het een verhaal over liefde.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Een extra paar handen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een extra paar handen