Een groene bloem Trilogie

Gelezen 109 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 59 Favoriet 20 Recensies 3
Young adult Lijsten 1 Spots 4 Top25's 14 Hebban 1000 467   Topics 0

‘Een meesterwerk van internationale allure.’
de Volkskrant

Met een nieuw verhaal over Adrian en Vincent
Alles wat ik wilde, was een geweldig leven. Een fantastisch leven. Een sprookjesleven. Een volledig gezeur-, gezanik- en gedoe-loos leven. Zonder ‘o… hell’-gevoel. Was dat nu te veel gevraagd?

Op zoek naar de Grote Liefde en het Grote Geld zwerft de zestienjarige Adrian Mayfield door Londen. Maar Londen anno 1895 is een gevaarlijke plek als je geen geld op zak hebt en ook nog eens op mannen valt. Adrian komt terecht in een wereld van glamour, miljonairs en kunstenaars, maar ook van afpersers, homohaters en bittere armoede. In deze zinderende wereld vindt hij zijn Grote Liefde. Maar de prijs die hij daarvoor moet betalen is erg hoog...

In Een groene bloem neemt Floortje Zwigtman je mee naar het opwindende en rebelse Londen van de negentiende eeuw. In deze uitgave zijn haar magistrale romans Schijnbewegingen (bekroond met de Gouden Zoen en de Gouden Uil), Tegenspel en Spiegeljongen gebundeld. Met een extra, nog niet eerder gepubliceerd verhaal over Adrian en Vincent!

‘Een vrouwelijke Charles Dickens.’ De Standaard der Letteren

‘Er is geen Nederlandse auteur die zo eerlijk en nietsverhullend voor de jeugd durft te schrijven als Floortje Zwigtman. (…) Ze vertelt het hele verhaal. Dat leidt tot werkelijk indringende adolescentenliteratuur.’ Trouw

‘Een Grote Nederlandse Jeugdroman.’ NRC Handelsblad

Young Adult