Fabeldieren

De Standaard:

Fabeldieren

Gelezen 17 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 27 Favoriet 1 Recensies 2
Junior Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 3   Topics 0

Maak kennis met de meest zonderlinge, grappige, oogverblindende, weerzinwekkende en gevaarlijke wezens.Wist je dat je een draak kunt temmen met melk? Dat een griffioen een hopeloze romanticus is? Dat er op de hele wereld maar één feniks leeft?En ken je de Japanse keukegen? Dit fabeldier lijkt op een kleine, langharige hond die hoognodig in bad moet. Je vindt hem in huizen die nooit schoongemaakt worden. De demon Mahaha? Dit giechelende wezen zwerft over de poolvlakte en is altijd op zoek naar een slachtoffer om dood te kietelen. De squonk? Dit Noord-Amerikaanse schepsel is het droevigste fabeldier ter wereld.Wil je een glimp van hem opvangen? Volg dan het spoor van tranen door het bos.Een boek van tweevoudig Gouden Uil-winnares Floortje Zwigtman en aanstormend talent Ludwig Volbeda, vol boeiende weetjes, eeuwenoude verhalen en wonderlijke illustraties.

Kind & Jeugd
Natuur, plant, dier (<12 jaar)
Lannoo
27 september 2017