Een kleine complottheorie

De Algemene Inlichtingen-en Veiligheidsdienst (AIVD) waarschuwde onlangs voor het gevaar van complottheorieën. Is elke theorie die niet spoort met de heersende mening een complottheorie? Of probeert de AIVD de vrijheid van meningsuiting te beperken?
Het boek 'Een kleine Complottheorie, The Great Reset' gaat over feiten en fictie. De feiten zijn van deze tijd. De fictie verbindt de feiten en laat zien hoe Klaus Schwab, de oprichter van het World Economic Forum, in een denkbeeldig verhaal als een poppenspeler de touwtjes in handen heeft en de groten der aarde bespeelt. Hij ontwerpt een geniaal plan om een wereldwijde chaos te creëren. Uit die chaos moet The Great Reset, zijn visioen van een nieuwe samenleving, ontstaan. De chaos komt maar daarna ziet de wereld er anders uit .dan Schwab had bedacht.
Romeo en Julia leven een eeuw later in een samenleving die na de chaos is ontstaan en geen vrijheid van meningsuiting en zelfs geen vrijheid van denken kent. Zij vinden een nooit gepubliceerd manuscript van een journalist en tijdgenoot van Klaus Schwab en lezen met verbazing over onze huidige tijd.
Ter geruststelling: het onderwerp is actueel maar geen complottheorie.

Is Een kleine complottheorie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een kleine complottheorie