Een paradijs met zorgen

Wybrich Kaastra en Gerard Tonen besluiten op een dag hun theaterleven volledig achter zich te laten en in het Zuid-Franse plaatsje Saint-Hippolyte-du-Fort een chambres d'hôtes over te nemen. Het pittoreske dorp ligt aan de voet van de Cevennen, iets boven de stad Montpellier. In Een paradijs met zorgen tekenen Wybrich en Gerard hun verhaal op, waarbij de lezer deelgenoot wordt bij alles wat het tweetal meemaakt. Waarom zetten zij eigenlijk deze grote stap? Hoe vinden ze het om in Frankrijk te wonen en waar krijgen ze mee te maken bij het opzetten van hun nieuwe bedrijfje? In het allereerste jaar ontvangen de kersverseondernemers maar liefst negenhonderd gasten, wat tal van bizarre avonturen en bijbehorende verhalen oplevert. Maar na deze prachtige start slaat het noodlot toe en strooit corona zand in de raderen. Er is weinig wat het tweetal bespaard blijft. Een paradijs met zorgen is een meeslepend boek vol geluk en domme pech. +

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen
Uitgeverij Grenzenloos
07 juli 2021
07 juli 2021

Reacties op: Een paradijs met zorgen