Eén.

De zon komt op en je beseft dat er maar één is van ons.

Achter de alledaagse werkelijkheid zoals die wij waarnemen gaat een hele andere wereld schuil. Een wereld die niet bestaat uit allemaal losse onderdelen en die uiteindelijk uiteenvalt, maar juist een wereld waar alles voortdurend fris en nieuw is. Het is een wereld waar alles zo intens met elkaar verbonden is, dat niets meer losstaat of alleen is. Het is een wereld waar alles Eén is met elkaar en waar liefde, of mededogen, de bindende factor is. Deze eenheid is jouw natuurlijke staat. Iets anders kun je niet zijn, en toch ben jij er je hele leven naar op zoek.

Geïnspireerd door de 14e eeuwse Tibetaanse tekst ‘het Juwelenschip’, laat Rob de Jong, geboren in de 20ste eeuw in Brabant, je niet alleen zien hoe ook jij deze eenheid heel bewust kan ervaren, maar ook dat jij nooit alleen bent en dat jij goed genoeg bent. En dan blijkt dat alles precies op zijn plaats is.

Eén volmaakt, twee volmaakt, alles volmaakt.

Is Eén. het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Eén.