Een schitterende chaos

Een schitterende chaos

Gelezen 48 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 127 Favoriet 4 Recensies 5
Young adult Artikelen 2 Lijsten 3 Spots 3   Topics 0

Hoe de scherven van twee levens samen schitteren.

Ava is kwaad op de wereld sinds de dood van haar beste vriendin Kelly. Ze maakt zichzelf onmogelijk op school en - hoe geliefd ze ook is - het geduld van de mensen om haar heen raakt op. Ze voelt zich eigenlijk alleen prettig als ze bij de Magic Kebab werkt. Gideon is Ava's tegenpool: een in zichzelf gekeerde jongen die zich het liefst terugtrekt in zijn eigen wereld, omringd door zijn lp's. Als hij zich tussen de mensen moet begeven is hij bang voor een paniekaanval - niet voor niets loopt hij al jaren bij een psychiater. Na de zoveelste mislukte sollicitatiepoging wordt hij bij Magic Kebab aangenomen als bordenwasser. In dat louche restaurant ontstaat tussen Ava en Gideon een voor beiden onverwachte, bijzondere vriendschap. Zullen ze elkaar tussen de scherven van hun levens kunnen vinden?

Vol humor beschrijft Claire Christian de lotgevallen van Ava en Gideon. Een boek dat je leest met een niet te wissen grijns op je gezicht, terwijl je hart soms breekt.

Young Adult
Fictie 15+
Lemniscaat B.V., Uitgeverij
19 februari 2018
19 februari 2018

Een prachtig boek over depressie, rouw en verdriet

door: Aimee

Een schitterende chaos is een boek dat je alleen al door de titel raakt: de tegenstelling spreekt aan. Het young adult-debuut van Claire Christian ziet er ook prachtig uit en nodigt uit tot lezen. Het origineel, A Beautiful Mess – ook al zo’n mooie titel – is vertaald door Lydia Meeder en Barbara...

Reacties op: Een schitterende chaos