Een soort ding

Een soort ding

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1
In Buisdorp heksenketelt het want de koning komt er zijn verjaardag vieren terwijl de hardste crimineel van de gemeente op vrije voeten is. De onvoorstelbare gebeurtenissen worden tot in detail beschreven in deze waar verzonnen komische thriller waarin zinderende spanning wordt afgewisseld met superieure slapstick. Verplichte kost voor jongere en oudere lezers van alle gezindten en allerlei kunne!
"Bij het lezen van de drukproef van dit vijftiende (!) boek sinds 2013 van de zich schrijver noemende Martin de Jong (waar ik als recensent kokhalzend naar uitgezien had) bekroop me wederom al op de eerste pagina een gevoel van walging dat met geen pen te beschrijven is. Houdt het dan nooit op?" (Buisdorps Nieuwsblad)
"Een boek van deze auteur lezen is voor mij altijd een verademing omwille van de ongedwongen stijl en de pretentieloze humor." (André Oyen)
"Zijn stijl werd vergeleken met Gerard Reve en Ronald Giphart. Maar eigenlijk heeft De Jong nog het beste de kunst afgekeken van Remco Campert." (7Days)
"Slapstick, dat is het. En dat is zeldzaam in de Nederlandstalige letteren." (Tzum.info)
De Nieuwe Boekhandel
16 mei 2019

Lezersrecensies (1)

Lach of ik schiet

door: roboos 1 like
"Een soort ding" gaat over het bezoek van de koning aan het fictieve Buisdorp en alles wat daarvoor en daarna gebeurt. Martin de Jong heeft een absurdistisch verhaal geschreven, waarbij hij bijna in elke zin probeert de humor er in te leggen. Op den duur gaat dat vervelen. Ook de soms ellenlange...