Zoute griotten speciaal

Het leven is ingewikkeld, de liefde nog veel ingewikkelder. Dat ondervindt Evert als Jardina op zijn pad komt. Deze speciale jubileumeditie van de hilarische cultkomedie Zoute griotten bevat bovendien vijf uit de roman voortgevloeide bijzondere verhalen. Reacties op de oorspronkelijke uitgave:
'Een voorbeeld van een humoristische roman met een goede (hier duidelijk door Reve en Carmiggelt beïnvloede) stijl.' (NBD Biblion)
'In dit eerste deel van wat een heuse cyclus moet worden over de - fake - gemeente Buisdorp weet de schrijver, die volkomen onterecht vergeleken wordt met Ronald Giphart (De Jong is veel grappiger) een buitengewoon amusant beeld te geven van het studentenmilieu in een middelgrote plaats. Lachen mag.' (De Limburger)
'Dit debuut van Martin de Jong heeft me beurtelings ontroerd en doen schaterlachen. Zoute griotten is trouwens ook een zéér doordacht boek, met ijzersterke personages, een goede verhaalstructuur. De auteur verstaat de kunst om slapstick aan ernst te koppelen. Hij doet het niet zo provocerend als Arnon Grunberg maar wel op een verfijnde manier die ik best kan appreciëren en die tevens voor mij iets vrij unieks heeft.' (Ansiel)

Is Zoute griotten speciaal het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zoute griotten speciaal