Een stil geloof in engelen

Rank 642 Gelezen 374 Aan het lezen 21 Wil ik lezen 204 Favoriet 50 Recensies 39
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 2 Hebban 1000 873   Topics 0

Augusta Falls, Georgia, 1939. De twaalfjarige Joseph Vaughan hoort dat een meisje uit zijn klas op brute wijze is vermoord. Het blijkt de eerste in een reeks van tien moorden op jonge meisjes te zijn die het kleine dorp gedurende een decennium in de greep zullen houden.
Joseph voelt zich moreel verplicht iets te doen, en richt The Guardians op, een groep kinderen die vastbesloten is om de inwoners van Augusta Falls te beschermen tegen het kwaad dat hun kleine gemeenschap is binnengedrongen. Maar de moordenaar wordt niet gevonden en machteloos moeten ze toezien hoe het ene slachtoffertje na het andere uit hun midden wordt weggerukt.
Het dorp is gebroken van verdriet, en zelfs nadat het moorden is gestopt trekt de schaduw die over Josephs leven geworpen is niet op. Pas vijftig jaar na de eerste moord volgt er een ontknoping, wanneer Joseph de confrontatie aangaat met datgene wat hem zijn hele leven achtervolgd heeft.

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
A Quiet Belief in Angels
Kris Eikelenboom
Uitgeverij De Fontein
03 maart 2009
21 mei 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Reacties op: Een stil geloof in engelen