Een verdeelde stad ; Verzet in Steenbergen 1940 - 1945

Over de bevrijding van Steenbergen is al veel geschreven. Jaarlijks vinden er in de gemeente Steenbergen belangrijke en indrukwekkende herdenkingen plaats. Herdenkingen die vooral gewijd zijn aan hen die het leven lieten voor de bevrijding van de stad en zijn kerkdorpen. Naast het herdenken van heldhaftig strijdende militairen uit binnen- en buitenland, herdenken we ook de mensen die hun leven gaven door in verzet te komen tegen de bezetter. Over dit verzet en de verzetshelden van Steenbergen is echter nog nauwelijks gepubliceerd. Dat is eigenlijk best verdrietig. Veel inwoners van deze stad gaven in oorlogstijd het beste van zichzelf. Enkelen van hen hebben dat met hun leven moeten bekopen. Met dit boek heeft Frans van Eekelen geprobeerd om aan dit gemis invulling te geven.

Is Een verdeelde stad ; Verzet in Steenbergen 1940 - 1945 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een verdeelde stad ; Verzet in Steenbergen 1940 - 1945