EEN VOGELALFABET

Een vogelalfabet

Poëzie vind je overal ter wereld in de mooie dingen en ook in de lelijke. Maar de wereld is overvol, volg me dus in de ruimte, de wereld van de vogels, tot in de hemel en in de taal van de ‘vogelas’, het eerste gedicht in het Nederlandsch. Boek een vlucht door deze bundel en laat je meeslepen door de Senryu, deze drieregelige verzen van ongeveer 17 lettergrepen. Ze laten je niet alleen meedromen en wegdromen, maar ze dagen je ook uit tot het maken van eigen observaties in precieze en scherpe bewoordingen in een communicatie over hogere en poëtische sferen binnen de maatschappij.
Een voorbeeldje: de vogels groeten / bomen in de toiletpot / straten van de stad
Deze bundel is samengesteld uit dagelijkse aantekeningen tijdens jarenlange observatie. Eerst vanuit de grachtengordel in de grote stad verhuisd naar de wieden en weerribben in de moerassige veengronden van het oosten des lands, daar voed ik nu de meesjes en mussen in mijn tuin en probeer die tegen de buizerds te beschermen.
Poëzie
Brave New Books