Een volmaakt gebroken hart

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 0

Als de jonge joodse Hannah door haar moeder zonder nadere uitleg het huis uit wordt gezet, is zij verbijsterd: haar moeder en zij hadden altijd een zeer hechte band. Voor Hannah begint een moeilijke zoektocht naar de verklaring voor haar moeders onbegrijpelijke gedrag. In de hoop dat ze bij haar Oost-Europese familieverleden de sleutel tot dit raadsel kan vinden, verdiept Hannah zich in de verhalen van haar grootmoeders, overgrootmoeders en oudtantes. Hoe uiteenlopend hun levens ook waren, ze moesten allemaal zien te overleven in een armoedige omgeving, waar revoluties woedden en waar de nazi's huishielden. Ook deelden zij een droom, die ze ten koste van grote persoonlijke offers probeerden te verwezenlijken: een nieuw leven in Amerika. In deze aangrijpende roman over vier generaties joodse vrouwen vertellen de stemmen van de levenden en de doden over de joodse erfenis van armoede, onderdrukking en de holocaust - een erfenis die Katie Singer op overtuigende wijze weet te beschrijven. 'De intieme details over het alledaagse leven van de vier generaties maken het boek tot een lust om te lezen'. Leeuwarder Courant 'Het lezen van Een volmaakt gebroken hart is een weldadige ervaringen, als een onderdompeling in een warm, joods bad.' Trouw

22 juli 2019

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker