Een walvis zo groot als…

Een walvis zo groot als…

Rank 934 Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
Hun vader vertelde altijd over een walvis die wel zes keer zo groot was als hun huis en die een geluid kon maken waarvan je botten konden breken. Die walvis, zei vader, zwom ooit rondom hun huis in het hoge koude Noorden.
Maar Cuno en Aia hadden de walvis nog nooit gezien of gehoord! Toch moest Cuno iedere dag aan de walvis denken en uren- en dagenlang tuurde hij over de zee en de ijzige vlaktes in de hoop de walvis te zien of te horen.
Als Aia op een dag verdwaalt op het smeltende ijs en Cuno haar niet kan helpen, komt er hulp vanuit de zee!

De fraai gestileerde illustraties geven de sfeer en de leegte van het ijzige hoge Noorden perfect weer.
Kind & Jeugd
Samsara
31 oktober 2019

Lezersrecensies (1)

Een goed hart, zo groot als een boot

door: Krista Feije 1 like
Tijdens een reis naar Groenland raakt illustrator Daniel Frost zó geïnspireerd door de weidsheid van het Noorden dat hij er schilderijen over maakt. Bij thuiskomst zet hij zijn research voort met traditionele materialen en digitale technologie en hieruit is het prentenboek Een walvis zo groot...