De eenzame skiër

'Wat voor soort baan is het?' vroeg ik. 'Drie maanden naar de Dolomieten als scenarioschrijver', antwoordde regisseur Derek Engels. Ik snakte naar adem. Dit was de kans van mijn leven.

De enige bijzondere instructie die Neil Blair meekreeg luidde: kijk vooral goed uit naar Carla Rometta, maar doe verder niets. Hoog in de besneeuwde bergen, in het hotel Col da Varda, nemen Blair en Joe Wesson, de cameraman, hun intrek. Gemakkelijk wordt het niet voor Blair, want het hotel blijkt vol te zitten met duistere figuren. Hun vreemde houding intrigeert hem: waarom komen deze mensen juist hierheen? Wat zoeken ze hier? Wat voor vreselijk geheim verbergt Col da Varda? Het zoeken naar een antwoord op deze vragen moet Blair bijna met de dood bekopen. Maar dan wordt duidelijk waarop iedereen aast: een nazischat waarin vele partijen geïnteresseerd zijn. Gangsters, ex-nazi's, oud-verzetsstrijders, maar ook regisseur Derek Engels. In een bloedige climax zal moeten blijken of Blair en Engels de bijna onoverkomelijke moeilijkheden het hoofd kunnen bieden.

Recensies (1)

Is De eenzame skiër het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De eenzame skiër