Het geheim van de Andros

'Niemand vroeg me of ik iets zag in de expeditie. Ze gingen er gewoon vanuit dat ik mee zou gaan. En ik zat er maar bij en zei niets. Als ik verstandig was geweest, was ik toen meteen opgestapt...' Peter Kettil, een werkloze houtdeskundige, wordt gevraagd deel te nemen aan een expeditie naar Antarctica. Volgens ooggetuigen zit daar een oud, houten schip, de Andros, vast in het ijs. Het Britse scheepvaartmuseum wil proberen het schip te behouden en heeft een Schotse miljonair bereid gevonden het benodigde kapitaal te verschaffen. Maar nog voor de expeditieleden de koffers gepakt hebben, blijkt een van hen spoorloos verdwenen en wordt duidelijk dat er lieden zijn die de expeditie saboteren. Er zijn blijkbaar mensen die koste wat kost willen verhinderen dat het schip wordt gevonden. Des te meer reden voor Peter Kettil om te proberen het geheim van de Andros te ontrafelen.

Is Het geheim van de Andros het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het geheim van de Andros