Eleanor Oliphant

Ik ben Eleanor Oliphant

Rank 1186 Gelezen 478 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 301 Favoriet 53 Recensies 21
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 1 Spots 11 Hebban 1000 266 Topics 1
Eleanor Oliphant heeft haar leven vrij goed onder controle. Ze draagt elke dag dezelfde kleren, eet elke dag dezelfde maaltijd, en koopt elk weekend twee flessen wodka. Met Eleanor Oliphant gaat eigenlijk alles goed. Haar zorgvuldig gestructureerde leven loopt op rolletjes en ze mist niks. Of althans, soms (best wel vaak eigenlijk) is ze eenzaam en zou ze gelukkig willen zijn.

Als Eleanor op een dag samen met een collega een oudere man helpt die gevallen is, verandert haar hele leven onverwachts. De muren die haar al zo lang beschermen verdwijnen als sneeuw voor de zon, en ze  al voor het eerst de confrontatie met haar angsten en twijfels aan moeten gaan. Want Eleanor Oliphant weet misschien wel hoe ze moet functioneren, maar ze heeft geen idee hoe ze moet leven.

Hien Montijn
Cargo
08 juni 2017
08 oktober 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Verwonderlijk en lieflijk

door: Suzan Voncken 1 reactie

Het gaat goed met Eleanor Oliphant. Ze heeft haar leven perfect onder controle: ze gaat elke dag naar haar werk, weet precies welke kleding ze wanneer moet dragen en ook haar maaltijden staan van dag tot dag vast. Haar structurele weekschema lost ze in de weekenden af met wodka en slaap - de...

Reacties op: Ik ben Eleanor Oliphant