Elementair, mijn beste Sarah

Rio de Janeiro, 1886. De beroemde actrice Sarah Bernhardt is op tournee door Brazilië, en wanneer de Stradivarius van barones María Luisa, de geheime liefde van keizer dom Pedro II, gestolen wordt, raadt zij de keizer aan de befaamde detective Sherlock Holmes uit Engeland te laten overkomen om de zaak op te lossen. Ondertussen is er in Rio ook een seriemoordenaar actief, die jonge vrouwen vermoordt. De lichamen hebben een gemeenschappelijk kenmerk: de oren ontbreken en tussen hun schaamhaar bevindt zich een opgerolde vioolsnaar. De onverschrokken Britse speurder en zijn trouwe metgezel dokter Watson doorzien de gebeurtenissen meteen. In het exotische Latijns-Amerika beleven de beide gentlemen het avontuur van hun leven, dat Jô Soares in deze onnavolgbare misdaadroman vol geestige dialogen en plastische beschrijvingen op weergaloze wijze heeft opgetekend.

Is Elementair, mijn beste Sarah het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Elementair, mijn beste Sarah