En broederschap ? Vrijheid spreekt niet vanzelf

'...ook zag ik mijn vader uit de voordeur van de pastorie komen. Hij was een man met een sportief hart, maar lichamelijk was iedere sportiviteit hem vreemd. Hij kon niet zwemmen, niet schaatsenrijden, hij schreed. In een donker pak, met vest. Nu kwam hij de tuin in en hij huppelde. Nooit eerder had ik hem een stap zien hardlopen. Hij huppelde zijn bevrijders tegemoet.'

Jan Terlouw in En broederschap?
voordracht op 4 mei uit te spreken in De Nieuwe Kerk, Amsterdam

'...je schouders ophalen en zeggen: "Ik stem op geen van hen" is in een democratische maatschappij geen oplossing. Het recht om deel te nemen aan democratische verkiezingen is een heilig recht. Als we ons daarvan afkeren en zeggen dat het ons niet kan schelen wie gekozen wordt, plegen we verraad aan hen die voor onze vrijheid gestorven zijn.'

Mary Robinson in Vrijheid spreekt niet vanzelf
voordracht op 5 mei uit te spreken in De Nieuwe Kolk, Assen

Is En broederschap ? Vrijheid spreekt niet vanzelf het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op En broederschap ? Vrijheid spreekt niet vanzelf