Ernest Hemingway is gecanceld

Volkskrant:

Ernest Hemingway is gecanceld

Gelezen 33 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 31 Favoriet 0 Recensies 2
Literatuur & Romans Newsroom 1   Topics 0

Een fotocurator in een museum voor moderne kunst is veertig geworden en begonnen aan zijn vierde antidepressivum. Met angstremmers bezweert hij de zorgen om zijn deeltijd puberzoon en het liefdesverdriet om zijn succesvolle ex-vrouw. Zijn expositie over Ernest Hemingway krijgt steeds meer kritiek: de foto’s zijn politiek incorrect en dieronvriendelijk. Ondertussen wordt hij verteerd door schuldgevoel en radeloosheid om Elise, de jonge vrouw die door zijn toedoen tot aan haar kin verlamd raakte en nu het ondenkbare van hem verlangt. Maar echt ingewikkeld wordt zijn leven pas wanneer twee dakdekkers zich melden – vader en zoon – die hem met veel meer willen helpen dan alleen zijn lekkende dak. Over Berichten uit het tussenhuisje: ‘Meesterhanden aan het werk.’ **** – NRC Handelsblad ‘Een formidabel boek!’ – Matthijs van Nieuwkerk

Nijgh & Van Ditmar
01 december 2020