Evolutionair leiderschap

Ubuntu, de eeuwenoude Afrikaanse filosofie over humaniteit en verbinding en omarmd door mensen als Mandela en Tutu, is een mondiale filosofie aan het worden die zijn weg vindt naar steeds meer toepassingsgebieden. Waaronder management en leiderschap.

Organisaties die in de toekomst nog relevant willen zijn, kunnen de uitdagingen waar we tegenwoordig samen voor staan alleen het hoofd bieden door op een totaal andere manier te gaan denken en doen. Waardengedreven en gericht op welzijn en niet zozeer op welvaart. Niet meer ieder voor zich en God voor ons allen. Maar in verbinding met elkaar en met de omgeving. I am because we are. Dit uitgangspunt van Ubuntu helpt organisaties en hun leiders antwoorden te vinden op de grote vraagstukken, en creëert tegelijkertijd gelukkige organisaties waarin mensen floreren en bovengemiddeld presteren.

Dit boek maakt aan de hand van tien lessen en praktijkvoorbeelden van over de hele wereld overtuigend duidelijk wat Ubuntu kan betekenen voor organisaties die inzien dat het echt anders moet. En anders kan. Een bron van inspiratie.

Is Evolutionair leiderschap het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Evolutionair leiderschap