Ex libris

Ex libris

Gelezen 15 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 241 Favoriet 2 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1 Newsroom 3   Topics 0

De belangrijkste boeken die je absoluut gelezen moet hebben.

'In een wereld die wordt verscheurd door politieke en sociale verdeeldheid kan literatuur mensen over de hele wereld verbinden. Het kan ons inzicht geven in levens die heel anders zijn dan die van ons, en een gevoel van gedeelde geneugten en verliezen van menselijke ervaringen.' Michiko Kakutani

Pulitzerprijswinnaar en literair criticus Michiko Kakutani deelt meer dan 100 persoonlijke, tot nadenken stemmende essays over boeken die voor haar belangrijk zijn en die helpen de wereld waarin we leven te verlichten.

Lezers zullen boeken ontdekken van de meest begaafde schrijvers. Van favoriete klassiekers die het lezen of herlezen waard zijn tot non-fictie, die ons sociale en politieke landschap en enkele van de meest urgente problemen van vandaag belichten. Auteurs als Elizabeth Kolbert, Margaret Atwood, Don DeLillo, William Gibson en Ian McEwan.

Met prachtige illustraties is Ex libris een gepassioneerde herinnering aan waarom lezen belangrijker is dan ooit.

Literaire non-fictie algemeen
Unieboek | Het Spectrum