Fabelachtige getallen en waar ze te vinden

Fabelachtige getallen en waar ze te vinden van Antonio Padilla is een betoverend relaas over de bizarre getallen die de fundamentele aard van de werkelijkheid beschrijven. Natuurkunde en wiskunde beschrijven samen de werkelijkheid. Zelfs wanneer theorieën en berekeningen in een onvoorstelbare en hoogst onwaarschijnlijke richting wijzen, blijken ze vaak een nauwkeurige beschrijving te geven van onze wereld. Geniale natuurkundigen als Albert Einstein, James Clerk Maxwell en Paul Dirac kwamen via wiskundige waarheden tot fundamentele inzichten. Hoogleraar theoretische natuurkunde Antonio Padilla, bekend van zijn briljante YouTubevideo’s, neemt ons in dit boek mee op een betoverende reis langs de negen uitzonderlijkste getallen in de natuurkunde. Padilla laat zien dat deze ongewone getallen de sleutel zijn tot het begrijpen van verbazingwekkende verschijnselen als zwarte gaten, entropie en het probleem van de kosmologische constante, dat aantoont dat onze twee beste theorieën om het universum te begrijpen elkaar tegenspreken. Geweldig is dat Fabelachtige getallen en waar ze te vinden van Antonio Padilla de ingewikkeldste natuurkundige en wiskundige waarheden helder en duidelijk weet uit te leggen. En nog mooier: je begrip doet niets af aan de magie.

Is Fabelachtige getallen en waar ze te vinden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Fabelachtige getallen en waar ze te vinden