Fake!

Rank 7525 Gelezen 2 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Junior Spots 1   Topics 0
Er doet een heleboel flauwekul de ronde en mensen geloven de grootste onzin. Wat is waar en wat is niet waar? Hoe moet je helder denken als je eigen brein je voor de gek houdt? Welke informatie is betrouwbaar en kun je zelf checken of iets klopt of niet? Hoe werken journalisten en wetenschappers? En kun je iets wel zeker weten? Want is wetenschap eigenlijk niet de niet-weetkunde?

Dit boek heeft de waarheid niet in pacht, want helaas is het zo simpel niet. Kennis valt niet samen te vatten in 140 tekens. Maar dit boek probeert je wel op weg te helpen om zin en onzin van elkaar te scheiden. En die weg begint bij jezelf, bij zelfstandig denken.
Junior

Door lezers

Jeugdliteratuur Café / Is dit wat je nu gaat lezen, wel echt?
22 juni 2019 2 reacties
  Meer artikelen van lezers

Lezersrecensies (1)

Waar?

door: Els Van Haute 1 like
Fake, alles wat je (niet) moet geloven over nepnieuws, mindfuck en complottheorieën door Annemarie Bon, met illustraties van Wendy Panders In de huidige tijd waar we dagdagelijks geconfronteerd worden met allerlei fake news is een boek als Fake heel nuttig. Voor jongeren én volwassenen. Want...