Familiemagie

Met Familiemagie schreef Steven Amsterdam een uiterst geestig en ontroerend familieverhaal

Giordana wil niets liever dan verdwijnen. Na de scheiding van haar ouders is ze met haar moeder en de rest van het gezin ingetrokken bij haar tante, maar in dit overvolle huis voelt ze zich niet thuis. Wanneer neef Alek haar vraagt: 'Wat wil je liever: vliegen of onzichtbaar zijn?' kiest ze meteen voor het laatste. En... het lijkt of ze echt onzichtbaar wordt. Verbeeldt ze het zich of heeft Alek een bijzondere gave? Eenmaal overtuigd van haar nieuwe talent, vertrekt ze stiekem naar haar vader. Niet alleen Giordana, maar alle gezinsleden ontdekken in de loop van drie decennia bijzondere krachten om moeilijkheden het hoofd te bieden - of het nu een mislukte liefde is, een onvervulde droom of het verlies van een dierbare. Familiemagie gaat over herkenbare hoogte- en dieptepunten in het leven en laat zien hoe je daar als familie op bijzondere wijze mee kunt omgaan.

'Een ontroerende, mooi uitgewerkte bespiegeling over wat het is om een gewoon mens te zijn.' The Australian

'Amsterdam komt de literaire wereld binnen als een onweerstaanbaar en volgroeid talent.' Literary Journal

'Een immense prestatie.' auteur Matthew Condon

Steven Amsterdam woont in Melbourne en werkt in de psychiatrische zorg. Familiemagie is in Australië laaiend enthousiast ontvangen.
Met zijn debuutroman Wat we niet zagen aankomen won hij The Age Book of the Year en stond hij op de longlist voor Guardian First Book Award.

Is Familiemagie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Familiemagie