Figurant in de Hoofdrol

Ik ben Marco en ik heb een fietsreis gemaakt. Van de Noordkaap naar Kaapstad. En nu heb ik daar een boek over geschreven.

Dus, heb je zin in verhalen over wilde dieren, gebroken kabels, de ware liefde, insecten in bed, gemiste paspoortstempels, Bulgaarse bergketens, Roemeense enge mannen, kamikazetochten in Turkije, oplichting, opluchting, zwak vlees, muggen, hitte, eenzaamheid, vrijheid, gastvrijheid, Mauritaanse politieposten, Lesothaanse perzikverkoopsters, de Kerstman, voetbal, Ouagadougou, kamperen in herfstbossen, het lekkerste spiegelei ooit of in je broek poepen?
Ben je benieuwd naar de filosofische inzichten die tot me zijn gekomen terwijl ik in mijn eentje over lange eenzame wegen door de woestijn reed, of naar hoe het voelt om als enige blanke eeuwig en altijd in het middelpunt van de belangstelling te staan?
Vind je het goed dat ik mezelf en zo af en toe ook jou een spiegel voorhoud?
Wil je weten waarom ik op reis ben gegaan, hoeveel kilometer ik per dag heb gefietst, hoe vaak ik een lekke band heb gehad, wat je nou zoal mee moet nemen op een reis als deze, en aan wie je wel of niet de weg moet vragen?

Ja?
Dan zou je dit boek eigenlijk moeten lezen.

Recensies (1)

Is Figurant in de Hoofdrol het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Figurant in de Hoofdrol