Fluwelen woede

Fluwelen woede

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Homoseksuele mannen dragen hun seksualiteit vaak als geheim met zich mee. Ondanks de vooruitgang die de afgelopen decennia is geboekt, is er nog steeds veel agressie, haat en onbegrip jegens de homoseksuele man. Homo’s krijgen in deze heteroseksuele wereld onvermijdelijk te maken met gevoelens van schaamte en afwijzing. Bij sommigen kunnen die gevoelens leiden tot eenzaamheid, promiscuïteit en alcoholisme.

Wat is het effect van leven in een samenleving waar homoseksualiteit niet volledig wordt geaccepteerd? Hoe komt het dat zoveel homo’s creatief
excelleren? Waarom spelen seks, uiterlijk en drugs in veel homoscenes zo’n prominente rol?

Alan Downs beschrijft aan de hand van psychologische onderzoeken het traject dat hij zelf aflegde om zich te bevrijden van zijn negatieve gevoelens.

Fluwelen woede is een krachtig en baanbrekend boek dat een essentiële rol speelt in het publieke debat over de homocultuur. Een boek dat het leven van (jonge) homoseksuele mannen voorgoed zal veranderen.
Nijgh & Van Ditmar
10 december 2019